dimecres, d’abril 11, 2007

En favor del format electrònic

Recentment vaig haver de buidar el pis de Barcelona on he estat vivint des de que vaig vindre a estudiar. No sabeu la quantitat de coses que es poden anar acumulant durant més de 15 anys. Vaig estar no se quants dies per llençar i classificar les coses que volia guardar. I mira que he llençat moltes coses que guardava coses tan valuoses com la col·lecció de revistes de National Geographic que havia comprat des de que va sortir el primer número de l'edició en castellà l'any 1998. En deurien faltar uns 4 o 5 que se m'havien passat de comprar. També vaig decidir llençar llibre i CDs de música. No obstant el que si que he guardat són les caixes de fotos en paper i diapositiva per si puc algun dia digitalitzar-ho tot. En definitiva que m'he emportat coses al pis d'Amposta perquè on estic ara no 'quepo'.

I és que crec que el gran avantatge del format digital és la compresió d'espai. Un exemple és el de les fotos. Amb l'aparició de les càmares digitals fem molt més fotos i en podem guardar l'equivalent a moltíssims carrets en un sol DVD.

L'altre format és l'MP3. En un CD pots tenir 8 0 9 albums normals (jo no se quans Gigues tinc de música).

I també hi ha els llibre en format electrònic (PDF, DOC, ODT,..). Jo ja me he llegit diversos llibres en la meus Palm Tungsten T2 i m'he acostumat a no imprimir els manuals. No tinc ni impressora. Em sembla que del pis només vaig conservar 2 llibres. Un de rutes a peu pels Ports i un altre d'ocells del Delta.

I és que, al preu del metro quadrat avui en dia, quan les coses menys ocupen millor.

 
Lleugerblog © 2008