dissabte, de setembre 02, 2006

Pujada a la Forada

Un cop a l'any acostumo a pujar a la Forada. És una tradició de cada estiu. Este estiu encara no ho havia fet i és per això que avui dissabte he decidit pujar. Veient que en tota la tarde no havia fet prou vent per navegar i per passar la tarde mirant la tele, he agafat lo camelback i la càmara de fotos i cap a munt.

A la Forada es pot pujar des de molt llocs. Jo normalment acostumo a fer-ho des de la Ràpita. També es pot fer des d'Amposta o com vaig descobrir fa un parell d'anys, des del refugi d'Ulldecona l'Enric Aguadé, situal al barranc de l'Astor.

Per fer-ho des de la Ràpita, es va en cotxe fins a l'esplanada anomenda el Cocó de Jordi. Allí deixem el cotxe i començem a caminar per un camínet cap a amunt. Passats uns 2 min. en trobem un senyal on indica les dos vies de pujada: directe cap a la Forada ( 55min. ) o passant per la Font de Burgar i el Mas de Matarredona (1h 15min.). Decideixo pujar per la via directa ja que l'altre l'he fet massa vegades. La pujada és més empinada i al principi notes que te fa falta l'aire però te la bonica visió de la Ràpita i de la Ribera. Després d'uns 40min. arribo dalt en tan mala sort que la boira no deixa veure res de l'altra banda. És a dir, que em quedo sense puguer veure la magnífica vista de la bahia dels Alfacs. És per això que deprés de les fotos de rigor del "forat", decideixo tornar. Fins ara sempre havia baixat cap a casa però este dissabte he decidit continuar a investigant per veure el que hi ha en direcció Alcanar on hi ha el Mas d'en Comú.

I valia la pena. He trobat el Mas que encara quedava una mica lluny i també ho trobat el camí que va cap al refugi d'Ulldecona. Ja tinc dos coses noves per fer. El proper dia, en més temps, intentaré fer el trajecte fins a Ulldecona i tornar. Evidentment hauré d'anar més preparat. Només en aigua ho tinc magre. I també, de cara a l'hirvern, intentaré pujar un a dia des del refugi d'Ulldecona.