dimecres, de gener 30, 2008

Pot ser seria un bon argument perquè la gent canviés

Des de començament d'any i aprofitat que al Nadal la feina baixa en intensitat vaig decidir abandonar el Windows i passar-me a Linux. Feia molt de temps que ho volia fer però trobava molts inconvenients. Sobre tot, que hi ha aplicacions que fem servir i que només podem fer anar en Windows. Llavors vaig decidir provar posar Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon amb una Virtualbox que correria Windows 2000 amb les aplicacions que necessiti de Windows.

Vaig aprofitar un disc que tenia sense usar (meu propi) per fer la instal·lació del sistema de forma que si no sortia be l'invent, conectava l'altre disc i cap problema: continuava com abans.

La veritat és que després de 3 o 4 dies barallant-me al final vaig tenir tot el sistema perfectament treballant i sense cap problema. Podria semblar una bogeria però quan està funcionant s'agraeix. I és que Ubuntu te un interface que trobo molt agradable. Me te enamorat.


La raó d'explicar tot això és perquè esta últimament es veu que hi ha una plaga de virus que es transamen a través dels Pendrives que porta la gent. Això fa que sigue com una psicosi. Lo bo de tot és que jo estic immune a les infeccions dels pendrives. I mira que la majoria de vegades que el conecto a la meua màquina m'adono que està infectat pels fitxers que van deixant els virus.

Avui mateix un company s'ha passat un bon rato per intentar accedir a una carpeta d'un disc de 60GB i que des de windows ha sigut impossible accedir a la carpeta. En canvi des del meu ordinador no hi havia cap problema.

És per això que crec que és un punt a favor del que podria ser un augment de l'ús de Linux en usuaris generals.

Jo això ho compararia per exemple al cas del correu electrònic amb l'Outlook Express - Mozilla Thunderbird. Quan veus que el Thunerbird incorpora un gran nombre de filtres de correu brossa que et permeten filtrar el 'spam' que actualment arriba a qualsevol correu electrònic i que l'Outlook no ho, ja és un gran motiu per fer el canvi.

Un altre dia explicaré com montar l'Ubuntu amb Virtualbox. Però això ja te més miga.

 
Lleugerblog © 2008