dimecres, de març 21, 2007

Amposta seguirà creixent

Buscant coses sobre Amposta per publicar en axc he trobat la següent informació,

Amposta, capital del Montsià, crece y se espera que siga creciendo. Hace cinco años tenía 16.000 habitantes. Ahora son 20.100, y en los dos últimos años la población se ha ampliado a razón de 1.000 nuevos vecinos por año.

La frenética actividad constructora no ha cesado: en estos momentos hay 1.200 viviendas en edificación. Una parte se concentra en el casco antiguo, formado por casas bajas. A la espera de que se amplíen los sectores urbanizables, los promotores derriban las viejas y pequeñas edificaciones unifamiliares y las sustituyen por bloques de pisos, en un proceso que conduce a la densificación en este entorno. Esta dinámica también se da entre las avenidas de Santa Bàrbara y de la Ràpita, zona en la que se ubican buena parte de los comercios y donde se están construyendo 41 edificios que suman 700 pisos y 28 casas unifamiliares. En el sector Xiribecs, que ha concentrado el crecimiento de los últimos ocho años, se están completando las pocas parcelas que quedan libres con otros 17 edificios que suman 216 pisos.



Sembla que l'origen de la notícia era d'el Pais, però no he trobat la notícia en concret. Els que si que constato és realment és espectacular el creixement que ha tingut el poble. Però no és només el cas d'Amposta sinò que li diguen a Sant Carles de la Ràpita. Encara tinc al cap la imatge de la Ràpita tota plena de grues un dia que tornava en bici per la carretera de baix. Per no parlar de l'Ampolla. Cada vegada que passo per l'autopista encara me faig creus del 'mamotreto' que han construit allí (crec que es diu Residencial l'Ampolla), que és digne de formar part de Mariana d'Or "Ciudad de Vacaciones". Que algú meu explique!!

Un altre fet que es constato és el canvi de casa unifamiliar per bloc de pisos. Estic cansat de sentir frases com ara:
Han venut la casa i a canvi els donen quartos i un o dos pisos
.
Aquest fenomen està arribant inclòs a Masdenverge. Esperem que aquest creixement sigue sostingut per no perdre la identitat del poble.

Be, avui ja sento que el preus dels pisos baixarà un 4% de mitjana. Pot ser sa'turarà tot este espiral?

1 comentaris:

Robert Balleste ha dit...

Benvolgut Ferran, tens tota la rao, pero,aixo ja no es pot aturar, i desde l'ampolla mateix es compre o no, la "cagada" ja esta feta, tot aixo sera la nostra pobressa i la riquesa de tres.
Salutacins desde l'ampolla

 
Lleugerblog © 2008