divendres, de setembre 26, 2008

Dia 26. Adeu Tokyo i hola Kyoto

Avui ja estic a Kyoto. Este mati ban prntet ha agafat un Shinkasen cap a Kyoto. 3 hores de viatge en les que he aprofitat per dormir. En principi feia bon dia per a partir de Nagoya ha comensat a diluviar. Jo ja patia perque caminar per la ciutat plovent es una mica rotllo. Ara opbre el paraigues , arael plegues, que no es banyi la camara i com me va passar l'altre dia que me vaig trobar que havia traspassat l'aigua i se m;havia banyat.

Llastima que he arribat just per la sortida perque volia comprar el tipic esmorsar que la gent es pren a dalt al tren. Es igual, quan he arribat a Kyoto ja l'he comprat alli.

El primer que m'ha impresionat es l'estacio de tren. Una joia de l'arquitectura. Com estava mes preocupat per trobar el cami de la pensio i buscar un punt d'informacio no m'he entretingut gaire. Aixi que he arribat a l'alberg m'he hagut d'esperar perque estava tancada. Al final he pogut fer el 'check-in' i cap a voltar la ciutat.

Estacio Kyoto

En principi a la ciutat hi ha un total de 5 zones a visitar pero principalment els seguents mnuments:
  • Sanjusangendo
  • Kiyomizudera
  • Ginkakuji (Templo plateado)
  • Kinkakuji (Templo dorado)
  • Ryoanji
  • Pontocho y la zona de la Shijo Dori.
  • Gion.
Concretament esta ultima es on esta la pensio. I es caracteritza perque moltes cases conserven la forma tradicional de les cases japoneses,com els ryokans. A mes es per on estan les geishes. Ahir la nit parlava en una parella de Valencia i me dien que no n'havien vist cap. En canvi jo n'he vist mes d'una.

Tambe prop d'on estic esta el temple de Kiyomizudera i per tant he aprogfitat per fer una passejada. I com no fer fotos. Llastima que no les puc descarregar pq no ticn el cable ni cap lector de targetes. No us preocupeu que tot arribara. I a mes surto jo!!!

Kiyomizudera

En acabar he tornat per la pensio i he aprofitat a vore si trobava unes sabatilles per estar a la pensio. Les que tenia se m'han extraviat. El que he trobar es com les de la foto pero de color marron. Eren les mes barates per una mica mes de 3eurets.
De passo m'ha servit per decobrir la xona de compres, el que es diu Pontocho. I caminant caminant m'he he allargat a l'estacio de kyoto a pujar al mirador que hi ha al pis 11. Per cert per pujar al mirador hi ha unes escales mecaniques que pugen totes en el mateix sentit , una detras de l'altra. I d'aqui cap a casa no sense abans passejant-me pel barri de Gion on per cert, m&he creuat ambuna Geisha i el seu client.

La veritat es que se nota molt diferent Kyoto de Tokyo. Veig molta gent en bici. Etic meditant dema llogar una bici tot el dia i recorre-la tot lo dia. L'altra opcio es agafar un passe de bus per 500yens. Ja vorem. Pero dema pot ser un dia de no parar. Ara me posare a estudiar que faig despres de Kyoto. Vull arribar a Hiroshima i Nagasaki pero tambe vull anar a Nagano. Bueno vull tantes coses!!

Vaig a organitzar el que fare dema i a sopar. Avui he comprat menjar preparat del super del costat.

1 comentaris:

Joan Vicent ha dit...

Quines aventures que estas vivint !! un pais tan diferent de la societat occidental ...

Tot un regal

 
Lleugerblog © 2008