divendres, de març 14, 2008

Tinyurl o com aconseguir adreces més curtes.

Ara que estic enganxat al Twitter i que a més m'he prestat voluntari per fer un microtaller de Twitter parlaré d'una utilitat que va molt be en Twitter. El twitter té una limitació de fins a 140 lletres més o menys com passa amb els SMS. Doncs be hi ha vegades que vols posar URL per referenciar el teu 'nanopost'. És per això que hi ha una utilitat per fer les teues URL més curtes. Aquesta és Tinyurl.

Un exemple. Una adreça com aquesta:

http://www.elperiodico.com/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT
&idnoticia_PK=491760&idseccio_PK=1012

Te la deixa en una adreça molt més curta:
http://tinyurl.com/yr9747
Amb això ja la cosa canvia. L'adreça cap sense problemes a un missatge del Twitter.

Jo tinc una extensió per exemple per Firefox (també funciona en Flock) que quan estic en la pàgina que vull transformar la URL, apretant el botó dret me surt una opció que diu:
Create Tinyurl for this Page
d'esta forma ja la tinc copiada el 'Portapapeles' i només he de fer un Copy (Ctrl + V). Aquesta extensió es diu TinyUrl Creator.

Avui he sabut d'una alternativa a Tinyurl. Es tracta de Doiop que també permet fer el mateix però amb la possibilitat que tu mateix li assignes el nom de la URL.

Per al cas anterior la URL que jo he triat és:
http://doiop.com/hotmail_falla


També hi ha l'opció que ell mateix et doni la URL igual que fa el tinyurl. Només cal deixar el nom de la URL triada, en blanc.

He buscat però de moment sembla que no hi ha cap extensió de Firefox per Doiop.

El que tinc el dubte és com funciona. Guarden les correspondències entre URLs? Serveixen per sempre?

 
Lleugerblog © 2008